Hvězdy nám nepřály - jen boom nebo opravdová dokonalost?

02.07.2014 18:33

Hvězdy nám nepřály (v originále Fault In Our Stars) je kniha, která v posledních týdnem nabyla na popularitě - a to hlavně díky filmu, který teď dávají v každém dobrém kině. Šla jsem se tedy podívat do knihkupectví, že bych si ji třeba koupila... byla vyprodaná.

Nedalo mi a to a nechtěla jsem čekat, tak jsem si našla pdf verzi a začala číst na počítači.

Už jen následující maličkosti vám ukážou, že se jedná o výjimečnou knihu: a) přečetla jsem ji na počítači celou (což bych u něčeho jiného těžko udělala), b) přečetla jsem ji během jediného večera a šla kvůli ní spát až kolem dvanácté (to zas tak neobvyklé není, ale o kvalitě ukazuje hodně).

Na začátku jsem nevěděla, co očekávat. Tušila jsem jen, že to bude o lásce a o rakovině. Měla jsem strach, abych svoje očekávání nepřehnala a pak nebyla zklamaná. Neříkám, že to u téhle knihy nejde, ale pokud nebudete chtít opravdu dokonalý zázrak, budete nadšení.

Jak už jsem řekla, kniha je o lásce a rakovině. Když už mluvíme o rakovině, je samozřejmě i o smrti. Hlavní hrdinové Hazel Grace Lancaster a Augustus Waters jsou teenegeři, kteří se oba s touto nemocí setkali. Jejich dobrodružství je vtipné i smutné zároveň. Kniha je psaná se zvláštní lehkostí, přímo z pohledu Hazel, a bude vám připadat nenuceně a přirozeně.

Pokud něco toto léto stojí za přečtení, tak Hvězdy nám nepřály. Rozproudí ve vás emoce a možná se zamyslíte nad vlastním životem. Protože rozdíl mezi námi a hrdiny toho příběhu je, že oni nedostali dostatek času, který spolu mohou strávit. Pokud bvy ten čas máte, využijte ho. Využijte ho a přečtěte si tuto knihu ;)