Poslední dopis

03.01.2014 13:49

Jednou jsem přemýšlela, co by asi napsal člověk, který umírá, protože položil život za někoho jiného. Vzniklo z toho tohle, ač trochu smutné a dávkou nespravedlnosti života.

 

   Pokud tohle někdo bude číst, je jasné, že jsem zapomenutý. Protože tenhle dopis tu byl tak dlouho, že už ani není možné, aby mě někdo znal. Muselo trvat roky, než se dostal ven. Než vyplaval na hladinu a nechal se unášet proudem. Vězte, že tento příběh měl vstoupit do dějin. Nestalo se tak a nejspíš ani nestane. Tak aspoň teď a tady si ho někdo přečte.

   Hory jsou zrádné. Stejně jako voda. Unesou vás svou krásou a najednou ztratíte půdu pod nohama a všechno zmizí. Padáte a propadáte se. Padal jsem a propadal se. Ta skála byla tak vysoká, že jsem měl pocit, jako bych letěl. Pak jsem dopadl sem, ani nevím, jak je možné, že jsem to přežil. Nevím, kde ležím, jestli v trávě nebo na kamení, ale všude je moje krev. Píšu a píšu, protože tohle je jediná možnost, jak někomu dát vědět, co se stalo.

   Stál jsem nahoře a stála tam ona. Chtěla skočit. Chtěla se zabít. Takhle to být nemělo, věděl jsem to. Skočil jsem za ní ve chvíli, kdy už jednou nohou visela ve vzduchu. Myslel jsem, že tohle není možné. Že není možné, abych tam spadl, když ji zachráním. Jak se to vůbec mohlo stát? Seběhlo se to tak rychle.

   Chytil jsem ji za ruku a stáhl zpátky. Asi moc velkou silou, protože jsem se převážil místo ní. Převážil jsem se přes okraj a ztratil půdu pod nohama. Dívala se na mě. Dívala se mi do očí, ale ani se nepohnula. Stála tam, zmrazená, a nepomohla mi. Vyhrkly mi slzy do očí. Nikdy jsem nemyslel, že za někoho nasadím život. Najednou je to tady a já necítím nic. Žádné uspokojení. Zachránil jsem jeden život, ale na úkor toho svého. Nepřipadá mi to jako hrdinství. Připadám si jako pitomec. Ona chtěla zemřít. Já ne. Přesto tady ležím a umírám.

   Jen abyste to věděli – jmenuji se Hardy. Thomas Hardy.


 

Poznámka: Podobnost se spisovatelem Thomasem Hardym je čistě náhodná. Toto jméno mi prostě při psaní připadlo na mysl, a proto se zde objevilo. Není za tím žádný speciální důvod :)

Komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek